This Blog is for KRT3013 TMSR PJJ/UPSI 2011. For the attention of Mr Hafizul Fahri Bin Hanafi too ( Faculty of Art, Computing & Creative Industry . This blog was set up in order to share some materials, teaching aids, activities and worksheets which can be used to teach English especially the Level 1 pupils in Primary Schools.

Hope that everybody will enjoy to visit my blog..Have fun!

( SHARING is CARING )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 4, 2011

Tentang Diriku...



Nama :   Nurhafizah binti Ajlan
Tarikh lahir  :  4 December 1980 di kuala lumpur
Mempunyai 4 org adik beradik dan merupakan yang bongsu
dibesarkan di Selangor.

Mendapat pendidikan perguruan di Institut Perguruan Pulau Pinang ( 1998-2001 ) dalam bidang Pengajian Inggeris/ Kajian Tempatan….
first posting- SK Meranto ( Gua Musang, Kelantan pd Julai 2001 dan berkhidmat di sana selama setahun )Kemudian bertukar mengikut suami ke SK Majidi Bahru pd Jun 2002 dan mengajar selama 6 tahun di sana.

Seterusnya...bertukar ke SK St Xavier Cawangan Pulau Tikus Pulau Pinang pd Jun 2008. Namun, atas sebab masalah kesulitan berulang alik..bertukar pula ke SK Penaga Seberang Prai Utara pd Julai 2008 sehingga December 2008.. ..Berlaku lebihan guru Bahasa Inggeris di sekolah tersebut...seterusnya ditukarkan ke SK Sg Puyu Butterwrth mulai Januari 2009 hingga Januari 2010....

Dalam waktu yang sama iaitu BERMULA DARIPADA JANUARI 2009 HINGGA dISEMBER 2009...mengikuti Kursus Sijil Perguruan Khas ( KSPK ) selama setahun di Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh dalam bidang TESL- bertujuan untuk meningkatkan profesioanlisma dalam bidang tersebut dan menambah ilmu pengetahuan.


Namun, setelah selesai pengajian/kursus...di postingkan semula..dan memilih Perak sebagai negeri pilihan...dan akhirnya ditempatkan di sekolah semasa iaitu SK KAMPUNG SENTA BIDOR...yang mana merupakan SKMOA ( Sekolah Orang Asli Kurang Murid ) di dalam daerah batang padang....Setahun 8 bulan berada di sini..merupakan satu pengalaman baru buat saya kerana mengajar di sekolah kurang murid yang terdiri daripada kalangan murid-murid berketurunan Asli Peribumi 
Walau bagaimana pun...saya sungguh seronok berada di sini...Pengalaman mencabar ini merupakan titik tolak pada kemajuan diri untuk lebih bersemangat mendidik mereka.

1 comment:

  1. salam cikgu...
    masa cikgu kene posting kat sek kg senta ni, cikgu tinggal di mna? ada perumahan? atau berulang alik dr sek?
    jauh ke sek tu dg perumahan?? sy ingin bertukar sek, dr pahang ke perak, sekarang masih mencari daerah tempat yg sesuai..

    ReplyDelete